Vrijwilliger van de maand: Phillippe Kwantes
11-2-2024  |

Phillippe is onze vrijwilliger van de maand! Met zijn 21 lentes jong is hij al 16 jaar een trouw lid van Warande. Hij is niet voor één gat te vangen, want Phillippe traint en coacht maar liefst drie teams: MO14-1, MO18-2 en Dames Jong 1. Bovendien is hij een kei in communicatie, want hij zorgt voor alle social media posts en is lid van de communicatiecommissie. Phillippe, dank voor jouw superinzet! Hieronder lees je het interview:

Stel je even kort voor:

Mijn naam is Philippe Kwantes, ik ben 21 jaar, woonachtig in Den Hout en ik loop inmiddels al 16 jaar bij de Warande rond. Ik zou willen zeggen dat jullie mij kunnen kennen van mijn prestaties bij Heren 2, maar helaas ben ik meer geblesseerd dan dat ik daadwerkelijk in het veld sta. De meeste van jullie kunnen mij kennen van mijn trainer/coach activiteiten. In het huidige seizoen ben ik trainer/coach van MO14-1, MO18-2 en Dames Jong 1. Ik heb afgelopen zomer mijn bachelor bedrijfskunde behaald op Avans te Breda. Momenteel werk ik parttime bij Westeinde Business Builders (M&A kantoor). Hier werk ik samen met mijn collega’s voor bedrijven om strategische bedrijfsovernames te realiseren. Tegelijk ben ik bezig om een fulltime functie te zoeken die past bij mijn studierichting.

Wat is je rol als vrijwilliger bij De Warande en waarom doe je vrijwilligerswerk

Ik ben zoals eerder vermeld trainer/coach van MO14-1, MO18-2 en Dames Jong 1. Buiten het veld om ben ik actief binnen de communicatiecommissie. Ik ben degene die al jullie foto’s en video’s bekijkt en repost, daarnaast zijn we als gehele communicatiecommissie met een aantal leuke zaken bezig voor de toekomst. Ik ben begonnen als vrijwilliger begonnen toen ik 17 was met als enige reden dat ik het hockeyspelletje heel leuk vind en andere wilde helpen het spelletje beter te kunnen spelen/begrijpen. Sinds dit seizoen ben ik vrijwilliger bij de communicatietak, omdat ik al twee jaar de Instagram van Heren 2 beheer en ik vond dat er bij communicatie genoeg verbeteringen te behalen vielen.

Wat maakt vrijwilliger zijn bij De Warande zo leuk?

Je leert ieder jaar zoveel nieuwe mensen kennen als vrijwilliger. Als trainer/coach leer je meer over het hockeyspel zelf en tegelijk ontwikkel je ook persoonlijk kwaliteiten. Dit maakt het interessant voor je eigen hockeyspel en in je professionele omgeving. Het is leuk om de sociale media te beheren van Warande, omdat leden er soms echt naar uitkijken om zichzelf te zien op de Instagram met een goal of actie.

Wat is je mooiste herinnering aan De Warande?

16 juni 2019. Ik was eerstejaars A (O18) en ik kreeg bijna het gehele seizoen de kans om op zondag mee te doen bij het vlaggenschip Heren 2. Heren 2 speelde toen nog reserve eerste klasse. Het team bestond uit zeven vaste gasten en een roulatie aan invallers. Op 16 juni 2019 was het de laatste speeldag van het seizoen tegen de nummer twee Breda Heren 3. Wij hadden één puntje nodig om kampioen te worden en het werd 3-3. De sfeer bij die wedstrijd en de euforie na afloop zal ik nooit meer vergeten. Tel daar de promotie naar de reserve hoofdklasse afgelopen seizoen bij op en dan ben ik er wel.

Wat zijn je hobby’s/beoefenen je zelf een sport?

Ik hockey al een geruime tijd.

Je kunt me wakker maken voor..

Een skivakantie met de mannen van Heren 2

Ik heb een hekel aan...

Problematisch denken. Er is altijd wel een oplossing.

Wat doe je in je vrije tijd buiten het vrijwilligerswerk?

Ik ga graag borrelen met vrienden, sporten bezoeken (hockey, voetbal, etc.) en ik houd van reizen.

Eventueel extra informatie die je kwijt wilt?

Ik zou jonge leden (O14, O16 en O18) op willen roepen om er eens over na te gaan denken om een team te trainen of coachen. Als je een team traint hoeft dit maar 1,5 uur van je week te kosten. Op die manier leer je zelf veel en kan je je hockey kennis en ervaring delen met kinderen die dat nog niet hebben.

Aan wie geef je het stokje door die volgende maand aan het woord komt en waarom?

Ik wil graag het stokje overdragen aan Gijs Vanhouten. Met de prestaties die MO18-1 aflevert onder leiding van Gijs verdient hij het om in het zonnetje gezet te worden. De meiden hebben met Gijs Super A behaald en daarnaast zet Gijs zich al vele jaren in op veel verschillende vlakken voor de club.

30-4-2024  |  Van het Bestuur
29-4-2024  |  Verenigingsmanager