Vrijwilliger van de maand: Martijn Loonen
13-4-2024  |

De vrijwilliger van de maand is niemand minder dan Martijn Loonen! Sinds 2002 is Martijn een trouw lid van Warande en werkt al jaren als vrijwilliger in diverse functies: coach van 2 damesteams, coördinator van de seniorendameslijn, lid van de arbitragecommissie en een meester in het tappen van biertjes. Kortom, een Warande-held met een hart van goud!

Stel je even kort voor:
Mijn naam is Martijn Loonen en ben 28 jaar oud. Ben geboren en woon in Oosterhout, maar ben ook heel vaak te vinden bij mijn vriendin Sherlynn in Hilvarenbeek. Sinds 2002 ben ik trouw lid bij Warande en ik hockey momenteel in heren 3. Heren 3 is een gezellig topteam met uiteenlopende leeftijden van 23 tot 41 jaar. Daar horen uiteraard ook onze kleine supporters bij van onze papa’s. Zo’n acht jaar geleden ben ik afgestudeerd als manager natuur en recreatie op het Prinsentuin college te Breda (nu Curio), waarnaar ik door ben gaan sturen aan HAS green academy voor tuin- en landschapsontwerper. Na vier jaar gewerkt te hebben als tuin- en landschapsontwerper heb ik afgelopen zomer de switch gemaakt naar het onderwijs. Nu ben ik hogeschooldocent aan HAS green academy, dit als ontwerpdocent bij de opleiding Management van de Leefomgeving. Naast drie dagen actief te zijn in het onderwijs, heb ik tevens mijn eigen bedrijf waarmee ik voor verschillende particuliere en zakelijke opdrachtgevers werk: van het maken van tuinontwerpen tot als groenadviseur/werkvoorbereider bij de Efteling.

Wat is je rol als vrijwilliger bij De Warande en waarom doe je vrijwilligerswerk
Samen maken wij het verschil! Zonder de tomeloze inzet van vrijwilligers is het niet mogelijk zo’n mooie en warme familieclub draaiende te houden. Je kunt mij kennen van uiteenlopende vrijwilligerstaken. Zo ben ik al 11 jaar trainer van twee damesteams, ben ik 3 jaar lijncoördinator van de seniorendameslijn (verzorging teamindeling en administratie), lid van de arbitragecommissie en CS+. Oh ja en als er iemand hockeyfeestje of TD roept, dan ben ik ook niet de beroerdste om mee te helpen en jouw biertje te tappen. Sporten en sociale contacten zijn superbelangrijk. In corona tijd zagen we dat verlangen maar al te goed. Fanatieke potten spelen, lekker lachen en trainen, goede gesprekken en elkaar steunen in moeilijke tijden. Fijn dat ik mijn passie en positieve tijd als vrijwilliger mag inzetten bij Warande. De waardering en de gezelligheid die je ervoor terugkrijgt zijn onbetaalbaar en het levert vriendschappen voor het leven op!

Wat maakt vrijwilliger zijn bij De Warande zo leuk?
De samenwerking met andere commissies, de waardering vanuit de leden en het sociale aspect onderling.

Wat is je mooiste herinnering aan De Warande?
Poh dat is een hele goede vraag! Dat is geen één moment, dat is een aaneenschakeling van toffe momenten door de jaren heen: masterpotten warande heren 3 tegen heren 4, kampioenschappen, teamuitjes, teamborrels, etentjes en teamweekenden, stuk voor stuk mooie en onvergetelijke momenten. Na elk jaar van training geven krijg je waardering vanuit de teams door middel van lieve kaartjes, etensbonnen, bierpakketjes, shirts, roze zwembroek, elk cadeautje van waardering heeft zijn eigen verhaal en draag ik voor altijd met mij mee.

Wat zijn je hobby’s/beoefenen je zelf een sport?
Hockey is de grootste hobby, maar voor een rondje op de mountainbike ben ik ook te strikken.

Je kunt me wakker maken voor..
Lekker eten of een goed feestje! Maar uit ervaring gesproken ook voor het stellen van groen/planten vragen tijdens een spelletje midden in de nacht (ik was een soort van hulplijn voor de vrienden, haha).

Ik heb een hekel aan...
Oneerlijke en onbetrouwbare mensen! Laten we wat meer naar elkaar om kijken en samen van het leven een feest maken.

Wat doe je in je vrije tijd buiten het vrijwilligerswerk?
Lekker uiteten gaan of zelf koken, dagjes weg naar attractieparken of dierentuinen met vrienden. Mooie reizen maken, zoals afgelopen jaar naar Lapland en aankomende zomer naar IJsland. De schoonheid van de natuur bewonderen is zeker geen straf voor mij.

Eventueel extra informatie die je kwijt wilt?
Vele handen maken licht werk! Wil jij ook een vrijwilligerstaak op je nemen of samen met een klein clubje?! Samen maken we het verschil en maken we de club nog mooier.

Aan wie geef je het stokje door die volgende maand aan het woord komt en waarom?
Ik wil graag het stokje overdragen aan Maarten van Rijckevorsel. Maarten en ik zijn al lang een trainersduo en heeft zich ook als barhoofd ingezet. Sinds dit seizoen is hij ook te vinden bij de uitgifte en inname van trainingsmaterialen. Nu Maarten recentelijk een kleine heeft gekregen zal hij na dit seizoen stoppen als trainer, dus dit is nog even de kers op de taart voor zijn waardevolle inzet door de jaren heen!

29-4-2024  |  Verenigingsmanager
25-4-2024  |  Materialen