Vrijwilliger van de maand: Adriette Brekelmans
10-11-2023  |

Wij presenteren onze kersverse Vrijwilliger van de Maand: Adriette Brekelmans! Al jarenlang is Adriette een toegewijde kracht bij De Warande: van het pico bello regelen van medailles en kleding tot het helpen bij het Sinterklaasfeest en het bemannen van de infotafel. Adriette, een dikke merci voor jouw onvermoeibare bijdrage!

Hieronder lees je het interview:

Wil je je even kort voorstellen?

Mijn naam is Adriette Brekelmans. Ik was getrouwd met Sacco Tange. Helaas is hij in oktober 2019 overleden. Met alle goede herinneringen aan hem zijn wij met zijn drieën. Samen met Gilian en Frido woon ik al geruime tijd in Oosterhout. Ik heb als HRM consultant op een notariskantoor in Den Bosch gewerkt. Vanwege de zorg voor de kids in de jonge jaren en mantelzorg voor ouders en schoonouders heb ik mijn baan opgezegd.

Gilian speelt hockey in HJ2 en Frido in JO18-2. Gilian heeft in zijn jonge jaren een vriendin gehad die hockey speelde. Op het moment dat hij van school wisselde was de anekdote van de moeder van zijn vriendin: ‘als je lid wordt van de hockeyclub, zien we elkaar op het hockeyveld’. Dat was een goede aanleiding om kennis te maken met De Warande.

Wat is je rol als vrijwilliger bij De Warande en waarom doe je vrijwilligerswerk?

Als vrijwilliger ben ik gestart met het zorgdragen voor de medailles en de bijbehorende inscripties voor de kampioenenteams. Daarnaast heb ik geholpen bij diverse Sinterklaasfeesten. In opdracht van de Sint heb ik chocoladeletters bezorgd bij vrijwilligers. Verder geholpen bij het passen van de vorige clubkledinglijn, zodat de juiste maat werd besteld.
Nu vul ik al een aantal jaren de diensten achter de infotafel in.

Reden voor mij deel te nemen aan vrijwilligerswerk bij de club van mijn kinderen, is dat iedere club vrijwilligers nodig heeft om de vele taken soepel te laten verlopen. De bijdragen van de vrijwilligers zijn nodig als smeerolie voor de club.

Wat maakt vrijwilliger zijn bij De Warande zo leuk?

Het is leuk om vrijwilliger bij de Warande te zijn omdat je als vrijwilliger niet slechts de voorkant ziet maar ook de werkzaamheden aan de zij- en achterkant. Daarnaast is het goed om andere vrijwilligers te leren kennen en ontmoeten.

Wat is je mooiste herinnering aan De Warande?

De mooiste herinneringen voor mij zijn de momenten dat het team van een van mijn zoons kampioen is geworden. Een hockeyteam dat blij en gelukkig is met het kampioenschap is een bijzondere ervaring.

Wat zijn je hobby’s/beoefenen je zelf een sport?

Een paar keer per week volg ik yoga en ik wandel graag.

Je kunt me wakker maken voor..

Een strand- of bergwandeling.

Ik heb een hekel aan...

Ik heb een hekel aan niet eerlijk gedrag en spel.

Wat doe je in je vrije tijd buiten het vrijwilligerswerk?

In mijn vrije tijd tuinier ik graag, bezoek ik graag een museum en wandel ik met vrienden. Daarnaast ben ik vrijwilliger bij Stichting Welzijn en Ondersteuning in Made. Ik ben lid van onder meer de kwaliteitscommissie waarvoor ik exitgesprekken voer met vrijwilligers die de organisatie verlaten.

Aan wie geef je het stokje door die volgende maand aan het woord komt en waarom?

Ik draag graag het stokje over aan Sylvie Renders. Ze legt namelijk op een prachtige wijze mooie momenten op de vereniging en tijdens wedstrijden vast met haar fotografie.

30-4-2024  |  Van het Bestuur
29-4-2024  |  Verenigingsmanager