Vrijwilliger van de maand: Margretha Geleijns
7-12-2020  |

Margretha Geleijns is vaak te vinden achter de bar als een fijne en gezellige gastvrouw van onze club. Nog veel meer werk verzet zij een stuk onzichtbaarder achter de schermen. Margretha kun je altijd bellen als er ergens hulp nodig is en of als er iemand plots uitvalt. Een verdiende plek in de schijnwerpers dus!

Stel je even kort voor:

Ik ben Margretha Geleijns, getrouwd met Albert en moeder van Floris en Julius (beiden in JA1) en Hugo (JC1). We wonen met ons gezin in Oosterhout.

Ik werk met heel veel plezier al bijna 25 jaar bij KLM, waarvan de laatste jaren als purser.

Wat is je rol als vrijwilliger bij Warande en waarom doen je vrijwilligerswerk?

Ik heb een paar keer met andere ouders de Jongste Jeugd Slotdag georganiseerd en ben inmiddels een aantal jaren barhoofd. Sinds 2 jaar maak ik samen met Susan Bruil de barplanning. De meeste ouders zullen mij hoofdzakelijk kennen van de mail, dat het weer tijd is om een bardienst in te plannen ;-)

Dit voorjaar zijn we tevens met een fanatieke groep ouders begonnen met ZAP-pen (zwerf afval pakken) voor de vereniging. Dit is een project opgestart door de gemeente Oosterhout.

Ik vind het belangrijk om vrijwilligerswerk te doen bij de vereniging waar onze kinderen sporten, simpelweg omdat dingen niet vanzelf gebeuren. Er komt veel werk kijken bij het draaiend houden van een club en als we allemaal wat doen, is het goed te combineren en kan iedereen lekker hockeyen.

Wat maakt vrijwilliger zijn bij Warande zo leuk?

Het is mooi als je met anderen zaken voor elkaar krijgt, samen evenementen kunt organiseren, dat mensen het gezellig vinden om onderdeel te zijn van de club. Uiteindelijk moeten we het samen doen. Als barhoofd heb je met veel uiteenlopende situaties te maken; soms is het vergelijkbaar met een vlucht. Het is een goede manier om de club te leren kennen.

Wat is je mooiste/leukste/ontroerendste herinnering aan De Warande?

De opening van het nieuwe clubhuis vond ik een bijzondere dag. Het was heel speciaal dat zoveel oud-leden, huidige leden - jong en oud - genoten van de gezelligheid op onze club. Met name dat zoveel oud-leden gehoor gaven om naar de opening te komen vond ik mooi om te zien. Ook het feest dat volgde was er één om te onthouden.

Zelf geniet ik enorm van de hockeyfeesten die tot Corona werden georganiseerd door de diverse teams en waar ik meestal barhoofd ben samen met Susan. De meeste jeugdleden kennen mij waarschijnlijk van achter de bar en de ID controle; geen 18, geen biertje ;-)

Wat zijn je hobbys?

Mijn hobbys zijn hardlopen, yoga, fitness

Je kunt mij wakker maken voor..

Nou liever niet wakker maken, maar als het moet, alleen voor een goeie ski tocht of een andere bergtrip.

Ik heb een hekel aan...

Grijze, regenachtige dagen

Wat doe je in je vrije tijd buiten het vrijwilligerswerk?

Ik ben graag in de tuin bezig, wandelen in het bos, op zoek naar mooie reisbestemmingen om met ons gezin naar toe te gaan. Als er tijd over is lees ik graag een goed boek.

Extra informatie die je kwijt wilt?

Ik vind het leuk dat Annemarie mij genomineerd heeft, maar ik vind eerlijk gezegd dat zoveel andere vrijwilligers deze titel verdienen. Ik denk dan vooral aan al die ouders die week in week uit, soms al jaren achter elkaar het team van hun kind trainen in weer en wind. Petje af voor iedereen die dit doet!

Aan wie geven je het stokje door die volgende maand aan het woord komt en waarom?

Ik geef het stokje door aan Daan Goedhart, Justus van Oerle, Ruben Joosen en hun vrienden. Bij elk hockeyfeest zijn ze de steun en toeverlaat van de barhoofden. Hoe laat het feest ook is afgelopen, ze blijven altijd om mee te helpen met opruimen en afsluiten. Tevens zijn ze sinds kort barhoofd en geven training.