Vrijwilliger van de maand: Ryan Heusinkveld
4-10-2024  |

De vrijwilliger van de maand is niemand minder dan Ryan Heusinkveld! Een vrijwilliger in hart en nieren: Ryan geeft al 12 jaar zijn ziel en zaligheid voor Warande. Eerst als trainer/coach en nu als lijncoördinator en lid van de technische commissie. Dat is pas een flinke dosis liefde voor de club! Dank je wel voor al je inzet, Ryan! Lees hieronder het interview:

Stel je even kort voor:

Ik ben Ryan en woon al 33 jaar samen met Jolanda, we hebben twee kinderen die vanaf de jongste jeugd spelen bij onze vereniging. Stijn speelt in Heren jong 1, Evi speelt sinds dit seizoen in Dames 3. Zelf heb ik vroeger als kind nog op gras gespeeld bij Warande. Op dit moment train ik op donderdagavond bij de veteranen en speel ik af en toe een wedstrijd bij H45-2. Verder ben ik al jaren werkzaam in de staalhandel.

Wat is je rol als vrijwilliger bij De Warande en waarom doe je vrijwilligerswerk?

Bijna 12 jaar vervul ik een vrijwilligerstaak bij de vereniging. In de rol van trainer, coach en de laatste jaren ook als lijncoördinator van de Jongenslijn en als lid van de technische commissie. Ik ben van mening: Zonder vrijwilligers, geen vereniging. Daarnaast ben ik gek van het spelletje "hockey”.

Wat maakt vrijwilliger zijn bij De Warande zo leuk?

Ik vind het leuk om diverse mensen van MHC de Warande te leren kennen om samen te bouwen aan een gezellige vereniging, waarin zowel prestatie- als breedte hockey hun eigen plaats hebben. Deze twee groepen heb je mijn inziens nodig voor een stabiele vereniging en deze te kunnen houden in de toekomst.

Wat is je mooiste/leukste/ontroerendste herinnering aan De Warande?

Een van mijn mooiste herinnering is de onderlinge competitie en het toernooi wat we georganiseerd hebben in corona tijd voor onze jeugd. Dat we het voor hen mogelijk hebben kunnen maken om toch een sportieve uitlaatklep en gezelligheidsmoment te hebben in zo’n vervelende periode.

Wat zijn je hobby’s/beoefenen je zelf een sport?

Naast werk en hockey, loop elke week mijn rondjes in Oosterhout. Als ik dit jaar stop met mijn vrijwilligerstaken bij de TC en als lijncoördinator, ga ik mijn golfvaardigheid proberen te verbeteren.

Je kunt mij wakker maken voor..

Een leuke hockeywedstrijd

Ik heb een hekel aan..

Aan mensen die vinden dat de club "het” moet regelen. Wat daarbij vergeten wordt is dat we samen de club zijn. Alle vrijwilligers zetten zich belangeloos in en werken hard om alle ballen in de lucht te houden. Helaas wordt dat de laatste jaren steeds moeilijker.

Graag wil ik het volgende nog kwijt:

De laatste 2 jaar vind ik dat we goed bezig zijn om de hockey-kwaliteit van onze spelers te verbeteren, vanaf de jongste jeugd tot aan de overgang naar senioren. Deze veranderingen gaan in kleine stapjes. We werken momenteel ook aan de beweeglijkheid van de spelers. We hebben meer vrijwilligers nodig die training geven en teams coachen om de veranderingen goed en gefundeerd in onze vereniging te verankeren. Vooral op het trainingsveld ligt er een grote uitdaging om structureel de kwaliteit te verhogen. De TC is op zoek naar trainers! Vooral ouders die groepen jeugd willen begeleiden, die openstaan om het hockeyspel te leren.

Belangrijk is dat de kennis binnen de club blijft en deze groeit bij onze leden of ouders van leden. Je kunt eventueel trainingen inkopen, maar daarmee hou je geen kennis vast en is bovendien bijna 4x zo duur dan wat we nu uitgeven aan onze eigen trainersgilde. We willen hockey graag betaalbaar houden. Nog steeds zijn er 2 jeugdteams zonder trainer!

Ik doe hierbij graag een oproep aan al onze senioren en ouders met sportieve skills, alsjeblieft meld je aan en begeleid zo’n team naar een hoger niveau.

We zijn samen de vereniging. Op dit moment is er een kleine groep vrijwilligers die veel tijd besteedt aan allerlei soorten taken binnen de club, het zou zo mooi zijn als dit een grote groep vrijwilligers wordt, waardoor iedereen wat meer tijd overhoudt.

Aan wie geef je het stokje door die volgende maand aan het woord komt en waarom?

Ik geeft het stokje graag door aan Sjaak Doggen, hij traint al een aantal jaar meerdere teams en dit jaar traint hij zelfs 3 teams. Naast de 2 teams die hij al vanaf begin dit jaar traint, heeft ook sinds kort Dames jong 2 onder zijn hoede genomen!

4-10-2024  |  Vrijwilligers
24-9-2024  |  Verenigingsmanager