00001.png 00002.png 00003.jpg 00004.png 00005.png 00006.jpg 00010.jpg 00011.jpg 00012.jpg 00013.jpg 00018.jpg 00019.png 00020.png 00021.png 00022.png 00024.png 00028.png
JONGSTE JEUGD
JEUGD
SENIOREN
Favoriete team(s)
trimhockeyteam

Wat is trimhockey?

Trimhockey is het beste alternatief voor het spelen in competitievorm. Geen verplichting, maar gewoon gezellig hockeyen. De trimhockey is een gemengde sport van elk niveau waarbij vooral gezelligheid voorop staat. Met meer dan 50 leden zijn wij een grote groep en op donderdagavond spelen wij van 20:30 tot 22:00. Meestal trainen we een uur en doen dan nog een half uur een partijtje onder elkaar. Daarna blijven we natuurlijk nog even hangen om nog samen wat te drinken.

Is trimhockey iets voor mij?

Er zijn vele redenen om bij de trimhockey te gaan:
- Jouw kind speelt hockey maar jijzelf niet en je wilt meer leren van de sport en de regels
- Je hebt altijd gehockeyd en wilt weer beginnen
- Je wilt geen competitie (meer) spelen, maar wel blijven hockeyen
- Je hebt helemaal niets met hockey, maar het lijkt je wel een leuke sport

Nog niet overtuigd? Blijf lezen!

Bovenstaande is lang niet alles. Regelmatig organiseren wij dan ook wedstrijdjes met collega-trimhockey verenigingen. Daarbij gaat het niet echt om het winnen, maar ook weer om de gezelligheid. Iedereen mag aan deze wedstrijden meedoen, ongeacht het niveau. Dus ben je nu beginner of heb je al jaren ervaring, iedereen mag meedoen. Dat is het leuke van trimhockey.
De wedstrijden zijn als we thuis spelen op onze eigen trainingsavond en als we uit spelen op de trainingsavond van de tegenstander.

Ook gaan wij een paar keer per jaar naar echte trimhockey toernooien. Die zijn meestal op zaterdag en zijn ook super gezellig en goed georganiseerd. Zo gaan wij jaarlijks naar Dongen (in januari), Zevenbergen (in september) en Houten (in juni).

Uiteraard organiseren wij ook zelf een toernooi. Deze houden wij altijd op de eerste zaterdag van de herfstvakantie.
Alle toernooien worden afgesloten met een prijsuitreiking natuurlijk, maar daarna is er eten en een erg leuk themafeest.

Voor een sfeerimpressie klik hier.

Hoe vrijblijvend is de trimhockey?

Trimhockey is vrijblijvend. Kun je een keer niet, of kom je maar ééns per maand? geen probleem. Ook voor de wedstrijden en toernooien is geen enkele verplichting. Niets moet, alles mag.

Zijn er regels?

Natuurlijk zijn er regels, maar dat is gelukkig beperkt.
Je moet natuurlijk de juiste kleding hebben, maar als je geen wedstrijden speelt is clubkleding niet eens nodig. Zorg wel voor een stick, schoenen, scheenbeschermers en een bitje.

Zoals gezegd is trimhockey gemengd, maar wedstrijden worden normaliter gespeeld met minimaal 4 dames in het team.

Een ongeschreven regel is dat trimmers die ervaren zijn niet voluit gaan als een minder ervaren speler de bal heeft. Ook mensen met minder ervaring moeten er immers plezier in blijven houden.

Ik ben overtuigd. En nu?

Dat is makkelijk. Kom op een willekeurige donderdag avond gewoon kijken op de warande. Vanaf 20:30 staan wij op veld B te trainen. Je kunt ook een mail sturen naar [email protected]

Tot ziens op het hockeyveld!

trimhockeyteam