00001.png 00002.png 00003.jpg 00004.png 00005.png 00006.jpg 00010.jpg 00011.jpg 00012.jpg 00013.jpg 00018.jpg 00019.png 00020.png 00021.png 00022.png 00024.png 00028.png
JONGSTE JEUGD
JEUGD
SENIOREN
Favoriete team(s)
declub_Sportiviteit&Respect

Hieronder vindt u de regels waar een ieder zich op MHC De Warande aan dient te houden. Voor meer informatie kunt u zich wenden tot [email protected]

Gedragsregels MHC De Warande

Regel 1: Ik draag mijn steentje bij

MHC De Warande is van ons samen: ik mag rekenen op de club, de club mag rekenen op mij. Ik ben sportief, ik draag bij aan de gezelligheid, de prestaties en zet me in als vrijwilliger.

Regel 2: Mijn team kan op me rekenen

Hockey is een teamsport. Ik ga naar de training en de wedstrijden en kom ook mijn andere afspraken op de club na. Ik laat mijn team, de trainer, de coach, vrijwilligers en de club dus niet in de kou staan.

Regel 3: Ik houd het sportief en gezellig

Ik ben sportief in het veld en langs de lijn, naar mijn tegenstander, de scheidsrechter en mijn medespelers. Ik scheld en vloek niet. Dat geldt natuurlijk ook voor onze toeschouwers.

Regel 4: Ik respecteer het fluiten

Scheidsrechters zijn belangrijk: zonder hen geen wedstrijd. Ik reageer niet af op de scheidsrechter en laat hem of haar in zijn waarde, ook als ik het niet eens ben met de beslissing.

Ik fluit ook zelf wedstrijden!

Regel 5: Ik laat me van mijn beste kant zien

Bij een thuiswedstrijd ben ik met mijn team gastheer of gastvrouw voor de tegenpartij. Ik respecteer mijn tegenstander en drink na de wedstrijd een drankje met ze.

Regel 6: Ik houd het netjes

Ik geef het goede voorbeeld. Ik houd het clubhuis en complex netjes. Ik neem alle spullen mee bij het verlaten van veld, de kleedkamer, de toiletten of het clubhuis. Ik gooi afval in de prullenbakken.

Regel 7: We streven naar een gezonde leefomgeving op de club

Het gehele complex van de vereniging is rookvrij. Roken is niet toegestaan langs de lijn of op het terras.

Alcohol en drugs beleid

Alcohol en drugs gebruik en misbruik staat op dit moment hoog op de agenda zowel bij scholen als bij sportverenigingen. Hoewel wij niemand een drankje misgunnen (mits persoon ouder is dan 18) vindt het bestuur dat een aanscherping van (en het toezicht op) de regels noodzakelijk is. Wij ondersteunen NIX18. Veiligheid en gezondheid zijn immers zeer belangrijke thema’s voor de vereniging.

Alcoholgebruik voor of tijdens trainingen en wedstrijden is verboden.

Als speler / speelster betrapt wordt op het gebruik van alcohol, dan mag hij / zij niet meedoen aan de training of de wedstrijd.

De ouders zullen door de trainer/coach worden ingelicht.

Ook het bestuur zal op de hoogte worden gebracht

De betreffende speler/speelster krijgt een eerste waarschuwing

Bij een tweede overtreding volgt schorsing voor een wedstrijd.

Indien het gedrag zich niet verbetert behoudt het bestuur zich het recht voor de speler/speelster het lidmaatschap van MHC De Warande te ontnemen.

Wij adviseren spelers met een auto of scooter dringend om geen gebruik te maken van de scooter / auto wanneer ze alcohol genuttigd hebben of de kans groot is dat er alcohol genuttigd gaat worden (tijdens een feest o.i.d.). Het is echter een eigen verantwoordelijkheid van de leden om hier verstandig mee om te gaan.

We hanteren een zero tolerance beleid t.o.v. drugs

Het gebruiken of dealen van drugs in het clubhuis, op de parkeerplaats of elders op het sportcomplex van MHC de Warande is te allen tijde verboden. Indien iemand toch betrapt wordt, zal diegene per direct worden geschorst. Als het gedrag daarna niet verbetert, behoudt het bestuur zich het recht voor de speler/speelster het lidmaatschap van MHC De Warande te ontnemen.