Vrijwilligers van de maand: Marinka Bronne en Dani...
20-6-2022  |

Marinka Bronne en Danielle van Buitenen, de twee gepassioneerde teammanagers van MB1 en MA1, zijn de laatste vrijwilligers van de maand van dit hockeyseizoen! Lees hieronder het interview:

Stel je even kort voor:

Marinka:

Ik ben moeder van Lara (MA1) en Lynn. Samen met de meiden en mijn man Brian wonen wij in Oosterhout. Hier heb ik een sportgroothandel LebaSport (verkoop van sportmateriaal aan overheidsinstanties, scholen, bedrijven, etc.)

Daniëlle:

Ik ben getrouwd met Rob, moeder van Bram (voetballer bij TSC) en Pien (hockeyster bij Warande) en ook wij wonen in Oosterhout. Ik werk bij "Het Houtse Meer" in Den Hout en daar ben ik druk bezig met het plannen van bruiloften en evenementen zowel zakelijk als particulier. Uiteraard ook voor onze locatie "De Houthallen".

Wat is je rol als vrijwilliger bij de Warande en waarom doe je vrijwilligerswerk:

Bij de Warande zijn wij te vinden in de dug-out als teammanagers: Marinka van MA1 en Daniëlle van MB1.

Marinka dit seizoen naast Tobias, samen met Karin Eikhout. De 2 jaar daarvoor naast Frank. Daarvoor was ze te vinden achter de info-tafel en in het tweedehandswinkeltje. Waarom? Het is gewoon gezellig en je bent al op de vereniging om je kind aan te moedigen, dus waarom niet een handje helpen!

Daniëlle is vrijwilliger sinds Pien in de 8-tallen speelt. Waarom? Voor de ontwikkeling van onze kids is het belangrijk dat ze lekker kunnen sporten. Wij als ouders kunnen hier ons steentje aan bijdragen. Zonder vrijwilligers kunnen clubs niet geven wat wij als ouders graag voor onze kinderen willen; een fijne gezellige sportclub waar zij vriendjes en vriendinnetjes voor het leven maken én waar zij op het niveau wat bij hen past het beste uit zichzelf kunnen halen, met alle voordelen voor in de toekomst.

Wat maakt vrijwilliger zijn bij De Warande zo leuk?

Marinka:

Betrokken zijn bij een team: de spanning van de wedstrijd, de emoties van winnen en verliezen. De groei van de meiden en alle verschillende persoonlijkheden.

Daniëlle: Fantastisch om te zien hoe "mijn” meiden, die volgend seizoen in de A1 gaan spelen, zich hebben ontwikkeld in de afgelopen jaren. Zowel binnen als buiten het hockeyveld. Ze zijn van kleine meisjes veranderd in prachtige jonge vrouwen. En te gek dat ik "die kleintjes van toen" tegenwoordig ook gezellig tegenkom in de Klappeijstraat.

Wat is je mooiste/leukste/ontroerendste herinnering aan De Warande?

Marinka:

Het jaar als manager MB1 2018/2019 waar het team van Lara 2e werd in de NK Super B. Een hele gave dag en voor de meiden een super ervaring alhoewel de eerste reactie van een aantal meiden was: weeeerrr tweede. Maar op dat niveau echt een topprestatie!!!!

Daniëlle: De mooiste herinneringen zijn natuurlijk de kampioensseizoenen 2016/2017 zaal en veld en door naar ZNK met MD1 en 2018/2019 en 2021/2022 samen met Franky Broers. Ook het hockeyen op Topniveau in stadions door heel Nederland is iets wat altijd leuk is om mee te maken.

Wat zijn je hobby’s/beoefenen je zelf een sport:

Marinka: Sportief gezien ben ik te vinden in de sportschool, en ben sinds kort te vinden op de golfbaan. Daarnaast ga ik graag naar de bioscoop en uit eten, en kook ik graag zelf.

Daniëlle: Zelf zou ik niet weten hoe ik een hockeystick op een juiste manier vast moet houden. Ik hou het bij mijn tennisracket en ik wandel heel graag met onze hond Cato. In de winter vind je me regelmatig in één of ander skigebied. Daarnaast hou ik me bezig met culturele activiteiten in Oosterhout zoals "Het Kleine Revuetje tussen de schuifdeuren" en "Het Klapperen" in café de Stapmolen.

Je kunt mij wakker maken voor:

Marinka: Mijn meiden ophalen na het stappen, daar mag je mij voor wakker maken. De verhalen in de auto van de dames, te leuk om te missen.

Daniëlle: Leuke dingen, gezelligheid, en om op vakantie te gaan.

Waar hebben jullie een hekel aan?

Marinka: Aan mensen die niet eerlijk zijn, wil je iets weten van mij, vraag het gewoon.

Daniëlle: Ik irriteer me aan mensen bij wie het glas altijd halfleeg is én aan mensen die altijd maar commentaar hebben op een gang van zaken maar zelf niet de handen uit de mouwen steken.

Aan wie geven jullie het stokje door die volgende maand aan het woord komt en waarom?

Wij geven graag het stokje door aan: Marie-Paule Gimbrère. Al jarenlang op het veld te vinden als speelster bij Warande en langs de lijn bij haar dochters, maar ook achter de schermen bij Warande is zij een bezige bij.

16-2-2024  |  Verenigingsmanager