Vrijwilliger van de maand: Koen Berkhemer
7-12-2021  |

Stel je even kort voor:

Ik ben Koen Berkhemer, geboren in Finsterwolde (Oost- Groningen). Op mijn 17e ben ik naar Amsterdam verhuisd om bij de televisie te gaan werken. Eerst als cameraman en later ben ik in dienst getreden bij Endemol als regisseur. Sinds kort ben ik freelance regisseur. Ik woon sinds 15 jaar in Oosterhout samen met Marie-Paule en onze 2 dochters Saar en Mijs.

Wat is je rol als vrijwilliger bij De Warande en waarom doe je vrijwilligerswerk? Wat maakt vrijwilliger zijn bij De Warande zo leuk?

Ik draag mijn steentje bij in het klusteam, er is altijd een heleboel te doen. Een club heeft vrijwilligers echt nodig om te draaien en ik doe dat met veel plezier. En het filmen van hockey wedstrijden valt ook wel onder vrijwilligerswerk. Tijdens de eerste lock-down heb ik behoorlijk wat wedstrijden gestreamd van verschillende teams. Ik kreeg op een dag een heel lief berichtje van iemand dat opa en oma vanuit het ziekenhuis naar hun kleindochter hebben kunnen kijken.

Wat is je mooiste/leukste/ontroerendste herinnering aan De Warande?
Voor mij was dat seizoen 2018/2019 van MB1. Met als hoogtepunt SCHC uit met 0-6 verslaan. Maar ook de zaalwedstrijd tegen Den Bosch tijdens het Zuid-Nederlands kampioenschap waar Saar een doelpunt scoorde zal ik nooit meer vergeten! Uiteindelijk zijn ze dat seizoen 2e geworden in de Super B competitie.

Wat zijn je hobbys?
Ik ben een hele fanatieke golfer waar veel tijd in zit. Een andere hobby is mijn YouTube kanaal. Ooit begonnen als geintje om speelsters en de ouders de mogelijkheid te geven om wedstrijden terug te kunnen kijken. Het kanaal heeft een behoorlijke vlucht genomen, nu staat de teller op 1650 abonnees en bijna 1.700.000 views. Kijkers en volgers uit heel de wereld. De speelsters kregen zelfs fans en werden herkend en ik ook. Een tijdje terug was ik bij Berkel-Enschot, kwamen er een paar kinderen op mij aflopen met de vraag of ik DE Koen Berkhemer was haha

Je kunt mij wakker maken voor..
Een rondje golf met Tiger Woods

Ik heb een hekel aan...
Asociaal gedrag van mensen.

Wat doe je in je vrije tijd buiten het vrijwilligerswerk?
Ik speel aardig wat rondjes golf en probeer fit te blijven bij Rodney’s Gym, niet om te boksen maar om meer conditie en kracht te krijgen.

Aan wie geef je het stokje door die volgende maand aan het woord komt en waarom?
Ik geef het stokje door aan Brian Bronne. Hij doet IT en automatisering. De stille kracht die al jaren het computer system draaiend houdt.