Corona richtlijnen per 12 januari
12-1-2020  |

Update 12 januari

De maatregelen zijn na de persconferentie onveranderd. Dit betekend dat jeugdteams kunnen blijven trainen en onderlinge wedstrijden mogen spelen en dat senioren mogen trainen in groepjes van 2 met 1,5 meter afstand.

Zie ook de richtlijnen van de KNHB

Coronavirus van invloed op hockeysport - KNHB

---------------------

Sporten is beperkt mogelijk:

• Voor iedereen vanaf 18 jaar geldt dat sporten alleen mag op 1,5 meter afstand en alleen individueel of in teamverband met niet meer dan 2 personen. Wedstrijden zijn niet toegestaan.
  • Voor jeugdteams is sporten in teamverband en wedstrijden onderling met teams van eigen club toegestaan. Dit betekent dat de competitie stilgelegd is. Oefenwedstrijden mogen met teams van onze eigen club.
  • Naast de sportkantines zijn ook douches en kleedkamers gesloten.
  • Toeschouwers zijn niet toegestaan.

De richtlijnen wijzigen regelmatig dus raadpleeg regelmatig onze website voor de aangepaste richtlijnen.

Richtlijnen Warande-sportcomplex en clubhuis

• Let op elkaar bij in- en uitgang van de accommodatie om de 1,5 afstand te houden. Hier is geen specifiek éénrichtingverkeer van toepassing.
  • Het kleedkamergedeelte van het clubhuis is open voor toegang tot de keeperspullen, EHBO-doos, de AED en de toiletten.
  • Volg het aangegeven éénrichtingsverkeer: de hoofdingang is de ingang van het clubhuis en de kleedkamer uitgang de uitgang.
  • Het clubhuis is ook gesloten voor vergaderingen van vrijwilligers/commissies/opleiding. Vergaderingen kunnen online gehouden worden.

Richtlijnen trainingen

• De jeugd mag op reguliere wijze trainen.
  • Ouders mogen niet naar de training van hun kind(eren) komen kijken.
  • Trainers houden afstand tot spelers van 13 jaar en ouder.
  • De senioren mogen trainen in vaste groepjes van 2 per 1/8 veld. Onderling wordt 1,5 meter afstand gehouden. Partijtjes mogen niet.
  • Schud geen handen, spuug niet op het veld
  • Geforceerd stemgebruik, zoals schreeuwen en spreekkoren, is niet toegestaan.
  • Raak de trainingsmaterialen zo min mogelijk aan.
  • Bij laatste training ballen in de container (mag met de handen) en pylonnen bovenop (onder de hockeyballen gaan ze stuk!) en container terug plaatsen achter de poort.

Wanneer blijf je thuis conform de richtlijnen RIVM?

• Heb je klachten? Blijf thuis en laat je testen
  • Heeft je huisgenoot Corona? Blijf thuis
  • Ben je langer dan 15 minuten in nauw contact geweest met een besmet persoon? Blijf thuis
  • Heeft je huisgenoot klachten mét koorts en/of benauwdheid? Blijf thuis
  • Heeft je huisgenoot klachten zonder koorts en/of benauwdheid? Je kan komen trainen. Hou je gezondheid in de gaten.

We zijn gezamenlijk verantwoordelijk voor het naleven van deze richtlijnen. Spreek elkaar aan indien nodig en volg aanwijzingen van vrijwilligers gewoon op. De trainers van veld A zijn tijdens de trainingsmomenten het Corona aanspreekpunt bij vragen en opmerkingen van onder andere de BOA’s. Bij vragen of issues kan het bestuur benaderd worden.

Iedereen alvast bedankt voor de medewerking!

Het Bestuur van MHC de Warande

Marcel Stiefelhagen, Bernard Witte, Jacco Mulders, Marie-Paule Gimbrere, Daan Kerklaan, Albert Geleijns, Susan Bruil, Esther Stiefelhagen en Maartje Enthoven (verenigingsmanager)