Geldende Corona richtlijnen bij MHC de Warande
27-9-2020  |

Update 29 september

Horeca op sportcomplexen

Vanaf 29 september moet de horeca op sportlocaties en -complexen tijdelijk gesloten blijven.

Toeschouwers

Toeschouwers zijn voorlopig niet toegestaan op sportaccommodaties. Het doel van de maatregel is om de sportbeoefening zoveel mogelijk door te laten gaan, zonder grote groepen mensen bij elkaar te brengen. Onderstaande punten geven richting aan de maatregel:

• Ouders mogen niet meer naar de trainingen en wedstrijden van hun kind(eren) komen kijken.
  • Bij uitwedstrijden van jeugdleden t/m 17 jaar vallen de benodigde chauffeurs onder teambegeleiding (maximaal 4). Zij vallen dus niet onder de regel voor toeschouwers en mogen blijven kijken naar de wedstrijd.
  • Teambegeleiding van de thuisteams bestaat uit maximaal 3 personen.
  • Als kinderen sporten op de eigen sportaccommodatie voor bijvoorbeeld een training of thuiswedstrijd, dan vallen chauffeurs niet onder teambegeleiding. Zij worden dan als toeschouwer gezien en mogen dus niet blijven kijken.
  • Sporters die klaar zijn met hun eigen wedstrijd of training worden gezien als toeschouwers. Zij moeten zo snel mogelijk de sportaccommodatie verlaten. Kleedkamers/douches zijn open.

De richtlijnen wijzigen regelmatig dus raadpleeg voor je wedstrijd altijd opnieuw onderstaande richtlijnen.

Wanneer wordt een wedstrijd afgelast conform richtlijnen KNHB?

Alleen als kan worden aangetoond dat een team 6 of meer spelers mist door het coronavirus (positieve tests, door de GGD dringend geadviseerde of verplichte quarantaines) bestaat de mogelijkheid om de wedstrijd uit te stellen.Anders dient er te worden gespeeld en zorgt het team er zelf voor dat het binnen de gestelde regels over voldoende spelers beschikt. Communicatie hierover loopt ALTIJD via het wedstrijdsecretariaat.

Richtlijnen voor teams op het Warande-sportcomplex

• Let op elkaar bij in- en uitgang van de accommodatie om de 1,5 afstand te houden. Hier is geen specifiek éénrichtingverkeer van toepassing.
  • Schud geen handen bij start en afloop wedstrijd, spuug niet op het veld
  • Geforceerd stemgebruik langs het veld, zoals schreeuwen en spreekkoren, is niet toegestaan.Dit geldt ook tijdens trainingen.
  • Advies is om zo veel mogelijk een eigen, persoonlijk cornermasker te gebruiken. Is dit niet mogelijk, desinfecteer dan de maskers met doekjes. Teammanagers wordt gevraagd dit te verzorgen.
  • Fluitjes worden na gebruik uitgekookt.
  • Kleedkamers en douches mogen op zaterdag gebruikt worden door de jeugdteams. Op zondag is de douchegelegenheid voor seniorenteams beschikbaar voor maximaal 5 personen per kleedkamer.
  • Ook in de dug-outs houdt de leeftijdsgroep boven 18 jaar 1,5 meter afstand.
  • Bij vervoer vanaf 13 jaar draagt iedereen een mondkapje. Bij vervoer onder de 13 jaar draagt de chauffeur een mondkapje.
  • Indien er toeschouwers zijn die niet tot de begeleiding van een team horen (inclusief chauffeurs van het bezoekende team) zal de Corona verantwoordelijke hem/haar verzoeken het complex direct te verlaten.
  • Er zijn markeringen (groene tape) aangebracht langs het veld. Per markering kan één begeleider staan.

Richtlijnen clubhuis

• Het clubhuis is enkel open voor teammanagers om zich te melden bij de infotafel.
  • Volg alle aanwijzingen en markeringen zoals je die aantreft in het clubhuis.
  • Verzamelen met je team dus buiten het clubhuis.
  • Volg het aangegeven éénrichtingsverkeer: de hoofdingang is de ingang van het clubhuis en de kleedkamer uitgang de uitgang. Aan de terraszijde is de zijdeur de ingang naar het clubhuis en de schuifpui de uitgang naar het terras.
  • Het clubhuis is toegankelijk voor vergaderingen van vrijwilligers/commissies/opleiding tot maximaal 30 personen waarbij, indien 18+, onderling 1,5 meter afstand gehouden dient te worden.

Richtlijnen trainingen

• Trainers houden afstand tot spelers van 13 jaar en ouder.
  • Laat sporters van 18 jaar en ouder tijdens het inlopen en warming-ups de 1,5 meter afstand houden.
  • Raak de trainingsmaterialen zo min mogelijk aan.
  • Bij laatste training ballen in de container (mag met de handen) en pylonnen bovenop (onder de hockeyballen gaan ze stuk!) en container terug plaatsen achter de poort.

Wanneer blijf je thuis conform de richtlijnen RIVM?

• Heb je klachten? Blijf thuis en laat je testen
  • Heeft je huisgenoot Corona? Blijf thuis
  • Ben je langer dan 15 minuten in nauw contact geweest met een besmet persoon? Blijf thuis
  • Heeft je huisgenoot klachten mét koorts en/of benauwdheid? Blijf thuis
  • Heeft je huisgenoot klachten zonder koorts en/of benauwdheid? Kom hockeyen en hou je gezondheid in de gaten.

We zijn gezamenlijk verantwoordelijk voor het naleven van deze richtlijnen. Spreek elkaar aan indien nodig en volg aanwijzingen van vrijwilligers gewoon op. Het barhoofd (in de weekenden) en de trainers van veld A tijdens de trainingsmomenten is/zijn het Corona aanspreekpunt bij vragen en opmerkingen.

Tot slot: Pas je aan aan de regels van de verenigingen waar je uitwedstrijden speelt, informeer jezelf als team vooraf.

Iedereen alvast bedankt voor de medewerking!

Het Bestuur van MHC de Warande

Marcel Stiefelhagen, Bernard Witte, Jacco Mulders, Marie-Paule Gimbrere, Daan Kerklaan, Albert Geleijns, Susan Bruil en Esther Stiefelhagen/Maartje Enthoven (verenigingsmanager)