Vrijwilliger van de Maand: Robert Wilting
6-4-2020  |
In deze moeilijke tijd, blijven wij ook aandacht geven aan goede zaken: Vrijwilliger van de Maand april is geworden Robert Wilting. Elke dag van het weekend te vinden op de velden als scheidsrechter of begeleider van jeugdige scheidsrechters. Al jarenlang hét boegbeeld van de Arbitrage Commissie. Dank voor al jouw kundige inzet! Lees hieronder meer over Robert:

Vrijwilliger van de Maand april 2020  Robert Wilting

Stel je even kort voor:

Mijn naam is Robert Wilting, ik ben getrouwd en ik woon in Made. Ik heb 4 kinderen waarvan de jongste, Ezra, na wat omzwervingen dit jaar weer bij Warande speelt. Mijn boterham verdien ik doorgaans op de 112-meldkamers. Daar ben ik werkzaam als ICT-er en opleider van centralisten

Wat is jouw rol als vrijwilliger bij De Warande en waarom doe je vrijwilligerswerk?

Ik ben ooit gestrikt door Wim van Hagen. Ik ben bijna 10 jaar bezig met de arbitrage en het verzorgen van de spelregelcursussen. Dit stokje heb ik dit jaar overgedragen aan Niels van Alphen.

En ik onderhoud contacten met de tuchtcommissie van de KNHB. Het minder leuke deel is het opleggen van schorsingen en controleren of daar ook uitvoering aan gegeven is.

Wat maakt vrijwilligere zijn bij De Warande zo leuk?

Het gezellig omgaan met elkaar.

Wat is je mooiste herinnering aan De Warande?

Dat ik de scheidsrechterskaart mocht overhandigen aan Zara van de G-hockey. Zoveel trots en blijdschap, geweldig!

Wat zijn je hobby’s?

Mijn hobby’s zijn lekker aanmodderen in de tuin en genieten van de vele insecten die op wilde planten afkomen.

Je kunt mij wakker maken voor..

Sommige dingen in het leven kun je beter gewoon niet doen…

Ik heb een hekel aan:

File rijden, drie tot vier uur per dag is geen zeldzaamheid.

Wat doe je in je vrije tijd buiten het vrijwilligerswerk?

Ik wandel en fiets graag, maar ook de wilgen knotten. Sinds kort doe ik aan ‘Eco-fitness’: gewapend met een vuilniszak en handschoenen door het struikgewas, slootjespringen om de sigarettenpakjes en bierblikjes op te ruimen die voor anderen te zwaar waren om mee naar huis te nemen.

Is er nog informatieve die je graag kwijt wilt?

MHC De Warande volledig rookvrij!

Aan wie geef je het stokje door die volgende maand aan het woord komt en waarom?

Aan Wendy van Breemen. Ze is volledig een met Warande. Als trainer, coach, barhoofd en CS+ scheidsrechter een duizendpoot binnen de vereniging.