Mededeling over de velden MHC De Warande
12-6-2018  |

Mededelingen vanuit de CV over de nieuwe ontwikkelingen met betrekking tot de accommodatie.

Nu we haast 1 jaar gewend zijn aan ons nieuwe clubhuis, staan we voor een aantal nieuwe uitdagingen.

Met het bestuur is besloten om in september/oktober 2018 veld A om te laten bouwen naar een waterveld. Tevens krijgen de sproeiers meer reikwijdte en bij de twee doelen komen extra sproeiers. Dit doen we in het najaar omdat dat aanmerkelijk scheelt in de investering. (De zomer is hoogseizoen voor veldaanleg en dus andere tarieven).

Plannen zijn er tevens om in 2019 of in 2020 het veld B van een nieuwe toplaag te voorzien (semi waterveld incl. sproeivoorzieningen á la veld A)

Om dit te realiseren zal er een nieuwe obligatie ronde gaan plaatsvinden, doel is om in het najaar € 200.000 te kunnen innen. Binnenkort komt er een aparte informatieavond voor uitleg van deze plannen en de start van de obligatie ronde met de inschrijfmogelijkheden. Heb je al interesse, stuur dan een mail naar

[email protected]

Het bekende algenprobleem wordt komende tijd op twee manieren aangepakt: We starten nu met het sproeien van enzymen die de alg vernietigd. Dit is veel effectiever dan we tot nu toe deden. Tevens zijn we met de gemeente in samenwerking met Verhoeve watertechniek bezig om de kwaliteit van het toegevoerde water sterk te verbeteren. (minder ijzerhoudende stoffen, minder alg toevoer vanuit het oppervlakte water door grond water op diepte op te pompen).

Indien er vragen zijn, mail dan gerust naar Wim van Hagen via [email protected]

De Coöperatie, Cees van den Nieuwenhuizen, Pim Nuiten en Wim van Hagen