Selectiebeleid voor prestatieteams
6-6-2018  |

Beste (ouders van) leden,

Gezien de tijd van het jaar, wilden we u graag wijzen op de selectieprocedure van MHC De Warande. In deze procedure wordt uitgelegd hoe we selecteren en welke factoren meegenomen worden in de keuzes. Deze kunt u vinden via het leden-inlog portaal: https://team.lisa-is.nl/login. U heeft hiervoor uw lidnummer en wachtwoord nodig.

De doelstelling van onze vereniging is, om binnen elke leeftijdscategorie de leden op het hoogst haalbare niveau te kunnen laten spelen, zodat alle spelers zich op het voor hun haalbare en plezierige niveau kunnen ontplooien in de hockeysport.

MHC De Warande heeft prestatieteams in de A, B, C en D-lijnen voor jongens en meisjes. Het beleid is erop gericht om met deze teams zo hoog mogelijk te spelen. Om dit doel te bereiken is het van belang dat de prestatie teams worden geselecteerd op sterkte en dat ze gedurende het seizoen worden gevolgd en beoordeeld op hun ontwikkeling. Selecteren is dus geen momentopname, maar gebaseerd op het permanent monitoren van spelers/speelsters.

Voor komend seizoen zullen de selecties plaats vinden in de week van 25 tot en met 29 juni. Dit heeft te maken met diverse proefwerkweken, school- en teamafsluitingen. De selectietrainingen zullen geleid worden door Peter de Leuw (Trainer/Coach Heren 1) en Tim Brekelmans (Trainer /Coach Dames 1). Daarnaast zal er in de trainingen gekeken worden door onafhankelijke scouts/trainers om samen een goed oordeel te kunnen vellen. Uiteraard worden de prestaties van dit seizoen en daarbij de beoordelingen door coaches in de selectie ook meegenomen. De trainingen vinden plaats op de maandag, woensdag en vrijdag, exacte tijden zullen later bekend worden gemaakt. Uiterlijk 15 juni ontvangen de leden die worden uitgenodigd voor de selecties van de prestatieteams een mail. De definitieve selecties zullen rond 30 juni gecommuniceerd worden.

Er zijn natuurlijk maar een beperkt aantal plaatsen in de prestatieteams, dus er bestaat altijd een kans dat een speler, tegen zijn verwachtingen in, niet in een team wordt geplaatst. Dat is dan natuurlijk een teleurstelling. Desondanks vragen we u om de selectiekeuzes te respecteren. Het belangrijkste is om onze kinderen mee te geven dat sporten leuk is. Het gaat om het hebben van plezier of je nu een (voldoende) talent hebt  of niet.

Indien er toch dringende vragen zijn over de indeling kunnen ouders en spelers/speelsters contact opnemen met de prestatie hockey commissie (PHC) via [email protected]. Voor de breedte met de lijncoördinatoren via [email protected].

Prestatie Hockey Commissie

MHC De Warande