Lustrumfeest 2 september 2017
15-9-2017  |

Het was geweldig – Bedankt!

Op zaterdag 2 september 2017 gonsde het letterlijk van de activiteiten op onze club. Om 9 uur waren de eerste mensen al bezig met de opbouw voor wat een geweldige feestdag zou worden. Tim, Lisa en Wendy organiseerden allerlei leuke activiteiten voor de jeugd, waarvan velen in het oranje-groene tenue naar de club waren gekomen. Ondertussen regelden vele anderen de bar, de catering, de muziek, de bonnen- en sjaaltjesverkoop en allerlei andere zaken voor de officiële opening van ons nieuwe clubhuis. Het werd steeds drukker en gezelliger.

Om 2 uur ’s middags sprak voorzitter Richard van Dijck zijn dank en trots uit voor het hele bouwproces en de medewerking van velen. Verenigingsmanager Jacqueline werd terecht even in de bloemetjes gezet. Het werk wat zij verzet voor onze club past nooit in de 20 uur waar ze voor betaald wordt en toch staat zij dag en nacht op de club als het nodig is. .

Daarna sprak wethouder Witte haar waardering uit voor hoe de Warande het bouwproces had aangepakt. Het is een mooi symbool van samenwerking geworden, een sportclub als de onze waardig.

Oud-voorzitter en voorzitter van de CV Cees van den Nieuwenhuizen bedankte nog even de architect en de gemeente voor hun bijzondere bijdrage aan ons nieuwe gebouw. Hij sloot af met de overhandiging van de sleutel aan Richard.

En na al deze mooie woorden was het dan eindelijk zover: de oud-voorzitters, Kees den Bogaert, Ger Biemans, Frans de Hoogh, Rob Patijn en Pien de Ruig knipten, samen met wethouder Witte, het oranje lint door die de belangstellenden scheiden van een eerste kennismaking met het nieuwe uiterlijk van ons clubgebouw. Met bubbels onthaalde het bestuur de mensen om te proosten op de opening en ons 70-jarige bestaan. Buiten was daarna nog iets bijzonders: onder luid gejuich en onder leiding van oud-lid en Oranje hockeyster Malou Pheninckx liet de jeugd groene en oranje ballonnen op.

Daarna was het de beurt aan de senioren, veteranen en oud-leden om hun hockey-kunsten te vertonen. Ze speelden de sterren van de hemel om rond 5 uur te beginnen met de 3e helft – ouderwets met hapjes, drank, anekdotes, muziek en dans. De jongere garde sloot iets later, maar niet minder enthousiast, aan. Het feest ging ouderwets gezellig door tot in de late uurtjes. Het was druk, het was gezellig, het was een top-avond - Kortom een echt Warande feest!

Een groot compliment voor een ieder die zich heeft ingezet om van deze dag een bijzondere dag te maken, dank aan allen!

Namens Bestuur en lustrumcommissie MHC Warande

Richard van Dijck