Vrijwilliger van de maand: Maarten Kerkhofs
27-8-2024  |

Bij de aftrap van het nieuwe seizoen schittert Maarten Kerkhofs als de ster van de maand! Met zijn tomeloze inzet als barhoofd, klusser en penningmeester is Maarten al jarenlang een onmisbare schakel binnen onze club. Bedankt voor alles, Maarten! Lees hieronder het interview:

Stel je even kort voor: naam, burgerlijke staat, kinderen, beroep, woonplaats etc

Hallo allemaal. Ik ben Maarten Kerkhofs. Samen met Sabine heb ik twee kinderen, Marly (Dames-3) en Aimee (MO16-1) en ik heb nog 3 kinderen uit een eerder huwelijk. Samen wonen we in Oosterhout.

Ik was docent economie en informatica en gaf les aan de pré- en eindexamenklassen van de HAVO en het VWO, ben een paar jaar met pensioen, maar val af en toe nog in als scholen in nood zijn.

Wat is je rol als vrijwilliger bij De Warande en waarom doe je vrijwilligerswerk?

Ik ben lid van het klusteam, waar we de meest uiteenlopende zaken maken en repareren.

Verder zie je me op gezette tijden achter de bar en in de keuken als barhoofd.

Ook op het veld kun je me tegenkomen als conditietrainer van verschillende jeugdteams.

Tenslotte neem ik het penningmeesterschap van de Coöperatieve Vereniging (die de hele sportaccommodatie beheert) over van Wim van Hagen.

Waarom? Och, de vereniging heeft een gezamenlijk doel, namelijk de hockeysport bedrijven. Dat kan een bestuur niet alleen. Daarvoor zijn veel mensen nodig. Als iedereen nu een beetje tijd vrij maakt om iets te doen op de club hoeven niet een paar mensen heel veel tijd in de club te steken. Je kunt vast wel iets waar de club behoefte aan heeft.

Wat maakt vrijwilliger zijn bij De Warande zo leuk?

Het ontmoeten van heel veel verschillende mensen op de club waardoor je je thuis gaat voelen bij De Warande en niet iemand bent die ergens alleen langs de lijn staat.

Wat is je mooiste/leukste/ontroerendste herinnering aan De Warande?

De mooiste? De gewonnen wedstrijd in de Silvercup van Heren1 in een "uitverkocht” stadion. Wat een publiek, wat een sfeer. Om nooit meer te vergeten.

Wat zijn je hobby’s/beoefenen je zelf een sport?

Vroeger heb ik op atletiek gezeten bij atletiekvereniging SPRINT in Breda. Daardoor kun je me nog wel eens een keertje tegenkomen als ik een duurloopje maak. Nu ben ik aan het trainen voor de Singelloop in Utrecht waar ik mee doe met een 10km-sponsorloop voor het Helen Dowling Instituut en ik zoek nog sponsoren. Mocht je me willen helpen dan kan dat, want elke euro is belangrijk (https://hdi.nl/donaties/maarten-kerkhofs/).

Je kunt mij wakker maken voor..

Dat zou ik niet doen. Ik slaap al zo kort.

Ik heb een hekel aan..

Mensen die weinig respectvol met elkaar omgaan. Dat hoeft niet alleen bij een hockeywedstrijd te zijn maar ook buiten de hockey om.

Wat doe je in je vrije tijd buiten het vrijwilligerswerk?

Wat in de tuin rommelen. Verder speel ik gitaar, doe ik aan houtbewerken en maak foto’s en video’s (vaak van hockeywedstrijden, soms ook op verzoek van een team).

Aan wie geef je het stokje door die volgende maand aan het woord komt en waarom?

Dat wordt Ryan Heusinkveld. Elke dag bezig met de club. Is het niet als lid van de Technische Commissie dan is het wel als lijncoördinator of als trainer.

16-9-2024  |  Verenigingsmanager
16-9-2024  |  Hockey - Fun