Correct invullen digitaal wedstrijdformulier
4-9-2024  |

Beste coaches, managers en scheidsrechters

Afgelopen seizoen is gebleken dat het digitaal wedstrijdformulier (DWF) niet volledig, onjuist of zelfs helemaal niet in. Hier zijn wij als vereniging dan ook op aangesproken door de KNHB.

Dit gebeurt zowel bij seniorenteams, bij veteranenteams als bij juniorenteams.

We doen daarom een dringend beroep op alle coaches, managers en aanvoerders om minimaal 15 minuten voor aanvang van de wedstrijd het DWF volledig in te vullen, inclusief de spelers die aan de wedstrijd deelnemen.

Scheidsrechters hebben dan de mogelijkheid om voorafgaande aan de wedstrijd het DWF te controleren.

Aan scheidsrechters wordt verzocht om gegeven gele/rode kaarten altijd op het DWF te vermelden.

De KNHB heeft dan de mogelijkheid om het DWF op de volgende punten te controleren:

·        Speelgerechtigheid

·        Verleende dispensaties

·        Wedstrijdtelling. Die is van invloed op de speelgerechtigheid voor beslissingswedstrijden

·        Kaarten. Wordt er een gele/rode kaart op een verkeerde spelersnaam gezet, maar was die bestemd voor een speler die niet op het DWF stond, dan kan de KNHB dit niet aanpassen.

De KNHB wijst daarbij ook op artikel 9 van het Bondsreglement en de maatregelen bij niet (tijdig) afronden, onjuist/niet volledig invullen DWF zoals beschreven in het uniform boeteoverzicht.

Let op: De eerste twee speelrondes van het seizoen 2024-2025 zullen teams enkel en alleen een waarschuwing krijgen voor het niet juist invullen van het DWF, daarna zijn wij helaas genoodzaakt om een boete te versturen naar de vereniging als het DWF niet is ingevuld.

Rob Patijn

Namens de Arbitragecommissie