Vrijwilliger van de maand: Jan Martin van Hoogen
29-4-2022  |

Deze maand is Jan Martin van Hoogen uit de sponsorcommissie de vrijwilliger van de maand. Hieronder lees je het interview:

Stel je even kort voor:

Ik ben Jan Martin van Hoogen, getrouwd met Joël en samen hebben we twee hockeyende kinderen Féline en Mart. We hebben het bedrijf Vitalize in Gorinchem wat vitamine producten levert en wonen alweer 15 jaar in Oosterhout.

Wat is je rol als vrijwilliger bij de Warande en waarom doe je vrijwilligerswerk:

Binnen De Warande heb ik een aantal vrijwilligers functies vervuld, van Funky Hockey, Trainer/ Coach tot Penningmeester en sinds enkele jaren ben ik actief in de Sponsorcommissie.

Wat maakt vrijwilliger zijn bij De Warande zo leuk?

Wij zetten ons in voor de Club omdat er zonder vrijwilligers helemaal geen Club zou zijn. Je kind afzetten op de parkeerplaats en tweemaal per jaar contributie betalen daar gaan we het als mooie Vereniging niet mee redden. Het is ontzettend leuk om mensen te leren kennen die in een omgeving van "samen gevoel” iets willen doen zonder daar zelf beter van te worden. Dat de agenda van ieder mens anders is dat realiseer ik me ter degen en daar zal ik nooit over oordelen. Toch hoop ik dat er meer mensen een heel klein stapje extra willen doen.

Wat zijn je hobby’s/beoefenen je zelf een sport:

Zelf heb ik een tweetal seizoenen bij Veteranen B gespeeld. Momenteel word ik in shape gehouden door de heren van Fitmasters. (aanradertje) Als het even kan ga ik naar onze boot. Ik zeil graag uren achter elkaar in de richting van de ondergaande zon. Dat geeft mij rust en geluk.

Je kunt mij wakker maken voor:

Je kunt me wakker maken voor een broodje kroket.

Ik heb een hekel aan…:

Ik heb een hekel aan onrecht.

Wat doe je in je vrije tijd buiten het vrijwilligerswerk?

Ik ben graag met onze honden in het bos. Twee schitterende handenbinders.

Aan wie geef je het stokje door die volgende maand aan het woord komt en waarom?

Ik geef het stokje door aan Frank Broers. Hij is al jaren actief op het veld maakte in het verleden deel uit van de technische commissie. Ik moet hem nog een sponsorbord verkopen, vandaar mijn keuze.