Vrijwilliger van de maand: Brigitte Kuil
21-3-2022  |

Deze maand is Brigitte Kuil de Vrijwilliger van de maand. Naast planning van de kluscommissie, keurt Brigitte de velden en heeft ook meegeholpen bij de zaalhockeycommissie, wat een hockey spirit! Hieronder lees je het interview:

Stel je even kort voor:

Ik ben Brigitte Kuil-Snijders, geboren in Breda en opgegroeid in Rijen. Samen met mijn man Sven hebben we 13 jaar lang in Empel, nabij ’s-Hertogenbosch gewoond. In 2016 zijn we verhuisd naar Oosterhout en we wonen nu praktisch op het terrein van MHC De Warande.

In 2009 is onze dochter Jeanou geboren – zij speelt in MC3 – en in 2010 onze zoon Tjalle. Hij is keeper in JD1. Tijdens mijn jeugd heb ik altijd gehockeyd bij HC Gilze Rijen. Na 20 jaar bij het mooiste cateringbedrijf van Nederland gewerkt te hebben, ben ik in 2019 dichterbij huis een net zo leuk bedrijf gaan zoeken. En nu werk ik met heel veel plezier als Senior Personeelsplanner bij Van Oers Audit (tegenwoordig onze hoofdsponsor).

Wat is je rol als vrijwilliger bij de Warande en waarom doe je vrijwilligerswerk:

Door mijn ervaring als planner, werd ik al snel gevraagd om bij de Kluscommissie de planning van de vele kleine en grote onderhoudsklussen bij te houden en te coördineren. Met de komst van Esther en daarna Maartje als verenigingsmanagers en de grote zelfstandigheid van alle kluscommissieleden worden de klussen al bijna uitgevoerd voordat ze zijn gecommuniceerd binnen het team. Twee keer per jaar plannen we een gezamenlijk ‘klusweekend’, zoals afgelopen maand het in elkaar zetten van de picknickbanken en het verven en schuren van de nieuwe loungebanken.

Daarnaast kan het zijn dat je mij in de winterse weekenden wel eens héél vroeg tegenkomt als ‘ijsmeester’. Met een groepje andere vrijwilligers van de Veldkeuring bepalen we ’s morgens om 07.00u of de velden zodanig bevroren zijn dat de wedstrijden moeten worden afgelast of omgezet naar speeltijden later op de dag. Omdat wij bijna óp de hockeyvelden wonen, vinden Sven en ik dat dat geen probleem.

Afgelopen herfst ben ik ook gevraagd om de Zaalcommissie extra te komen ondersteunen met planning van de trainingen in de verschillende sporthallen. Wat een bewogen winter is het geweest! Hopelijk zal komend zaalhockeyseizoen weer als vanouds zijn!

Wat maakt vrijwilliger zijn bij De Warande zo leuk?

Cliché; maar een vereniging kan écht niet zonder vrijwilligers. Dan zou de club niet kunnen bestaan! Ik heb mijn hele leven gehockeyd en vind het een voorrecht om onze eigen kinderen net zo’n fijn clubgevoel mee te geven als ik zelf ook altijd heb gehad.

Wat is je mooiste herinnering aan de Warande:

Dat zijn toch echt alle feesten van de Trimhockeyers ! En daarnaast zeker ook de vele (nieuwe) vriendschappen die we afgelopen paar jaar hebben gemaakt!

Wat zijn je hobby’s/beoefenen je zelf een sport:

Toen wij in 2016 naast het hockeyveld zijn komen wonen heb ik mij vrijwel direct aangemeld bij de Trimhockeyers. Tot het afgelopen seizoen heb ik daar wekelijks met heel veel plezier op donderdagavond getraind (én geborreld!). Dit seizoen ben ik in een gezellig damesteam gestart met de donderdagavondcompetitie.

Je kunt mij wakker maken voor:

Een frietje met een frikandel, haha. Maar niet te vaak hoor!

Ik heb een hekel aan…:

Spinnen! Van die zwarte, iets dikkere met harige poten... ieuw

Wat doe je in je vrije tijd buiten het vrijwilligerswerk?

Ik ben toch wel vaak te vinden op of rondom de hockeyvelden. Zelf spelen of kijken langs de lijn bij de hockeywedstrijden van onze kinderen. Sinds een jaar hebben we ook een schat van een hond, Bella, en ik vind het heerlijk om met haar in de bossen van Dorst te wandelen. En last but not least, ik vind zelf kokkerellen of gezellig uiteten gaan een heerlijke bezigheid. Zeker in goed gezelschap én onder het genot van een lekker wijntje!

Aan wie geef je het stokje door die volgende maand aan het woord komt en waarom?

De sponsorcommissie binnen onze vereniging is een must. Ook in deze commissie gaat de nodige tijd en betrokkenheid zitten om de club draaiende te houden. Ik draag de pen over aan Jan Martin van Hoogen, lid van de sponsorcommissie.