Vrijwilliger van de maand: Brian Bronne
13-1-2022  |

Stel je even kort voor:

Ik ben Brian Bronne, geboren in Paramaribo (Suriname). Op mijn negende ben ik naar Nederland gekomen. Ben getrouwd met Marinka en samen hebben wij twee dochters, Lara en Lynn. Ik ben IT-er en werk voor DPG Media.

Wat is je rol als vrijwilliger bij de Warande en waarom doe je vrijwilligerswerk:

Samen met Noortje beheer ik, functioneel, het LISA systeem. Ik ben destijds gevraagd door Richard van Dijck, om deze taak te gaan doen, een taak die bij mijn past en die ik tot op de dag van vandaag nog steeds graag doe.

Wat maakt vrijwilliger zijn bij De Warande zo leuk?

De Warande is een gezellige club, waar mijn dochters graag spelen en ik trouw aan de kant sta te kijken. Met een vrijwilligerstaak, welke dan ook, hou je de club samen draaiende en het geeft mij een gevoel van betrokkenheid.

Wat is je mooiste herinnering aan de Warande:

Samen met de MD1 zijn wij een paar dagen naar Engeland gegaan. Ik mocht mee als een van de begeleiders. Daar hebben wij naar de wedstrijden van de meiden gekeken (allemaal gewonnen), zijn een dag met de meiden door Londen gaan lopen (ze hadden allemaal hun neon gele truien aan en hadden veel bekijks). In de avonden met de mannen op stap en een middagje gaan golfen. Een hele leuke ervaring en goed georganiseerd door Lise en Wendy, de coaches van dit team.

Seizoen 2018/2019 was er ook eentje om niet te vergeten met MB1 waar mijn oudste dochter Lara in speelde en waar mijn vrouw Marinka manager van mocht zijn. Mooie wedstrijden gezien met als hoogtepunt een tweede plaats in de landelijke Super B competitie. Jammer genoeg de finale verloren met 1 doelpunt verschil, maar wat hebben de meiden toen gestreden. De in een vriendschappelijke wedstrijd uit tegen Den Bosch MB1 is een blijvende herinnering, hier ging het team met de winst naar huis.

Wat zijn je hobbys/beoefenen je zelf een sport:

Sinds vorige jaar heb ik het golfen weer opgepakt na 20 jaar en ben ik lid geworden van De Oosterhoutse. Verder vind ik het leuk om naar sport te kijken (alle sporten, live en op tv), ga ik af en toe wandelen.

Je kunt mij wakker maken voor:

Vakantie, zon zee en voor carnaval

Ik heb een hekel aan:

Oneerlijkheid en asociaal gedrag

Wat doe je in je vrije tijd buiten het vrijwilligerswerk?:

Golfen, natuurlijk bij mijn dochters kijken als ze aan het sporten zijn, wandelen, film kijken, uit eten gaan, thuis een beetje klussen.

Aan wie geef je het stokje door die volgende maand aan het woord komt en waarom?

Ik geef het stokje door aan Karin van Zalm. Zij zit in de zaalcommissie en dat is zeker dit jaar geen gemakkelijke taak.