Vrijwilliger van de maand: Joost Simons
7-6-2021  |

Menig seizoen staat Joost al als coach langs de lijn bij de teams van zijn kinderen. Daarnaast draait hij al jaren mee als trouwe vrijwilliger in de Jongste Jeugd Commissie. Joost snapt het belang van het vrijwilligerswerk voor de club en doet dit dan ook met veel plezier! Lees gauw meer over deze gouden vrijwilliger:

Stel je even kort voor:

Mijn naam is Joost Simons en woon sinds mijn jeugd in Oosterhout. Ik ben getrouwd met Kirsten en wij hebben samen een prachtig samengesteld gezin van 7 kinderen. Ik werk bij de Rabobank en ben daar verantwoordelijk voor de sector Automotive.

Wat is je rol als vrijwilliger bij De Warande en waarom doe je vrijwilligerswerk?

Vanaf de start van mijn oudste dochter bij de F-jes ben ik bij De Warande betrokken als vrijwilliger. Een aantal jaren als coach van mijn kinderen en lijncoordinator bij de Jongste Jeugd en momenteel naast lijncoordinator tevens mede-coach van mijn middelste dochter in de A-lijn. Een vereniging staat of valt met de aanwezigheid van vrijwilligers. Naast dat je nog meer betrokken raakt bij de sport van de kinderen, leer je ook veel andere mensen kennen en vergroot je je netwerk.

Wat maakt vrijwilliger zijn bij De Warande zo leuk?

De Warande is een gemoedelijke vereniging waar de inzet van vrijwilligers ontzettend wordt gewaardeerd. Er hangt een ongedwongen sfeer en iedereen zet zijn beste beentje voor. Ik raad het iedereen aan.

Wat is je mooiste herinnering aan De Warande?

De mooiste herinnering was eigenlijk niet zo heel erg mooi maar wel eentje om nooit te vergeten.

Op een gure koude dag gingen we heel vroeg in de ochtend naar Terneuzen voor een lekker potje hockey. Bij aankomst bleek de wedstrijd niet door te gaan. We zijn toen via Antwerpen teruggegaan en hebben er alsnog een hele mooie dag van gemaakt.

Wat zijn je hobbys/beoefenen je zelf een sport?

Ik speel graag golf en daarnaast probeer ik me ertoe te zetten om wekelijks een rondje hard te lopen met een vaste groep. Helaas is het er alweer even niet van gekomen maar ga het zeker weer oppakken. Bij de Hockey geniet ik van het spel van mijn kinderen.

Je kunt me wakker maken voor..

Ik ben een echt ochtendmens dus grote kans dat ik dan al wakker ben. Maar je mag me altijd wakker maken voor een lekkere strandwandeling of een lekkere kop koffie met croissant.

Ik heb een hekel aan...

Ik heb een hekel aan mensen die ja zeggen maar nee doen.

Wat doe je in je vrije tijd buiten het vrijwilligerswerk?

In mijn vrije tijd ga ik graag met de hond het bos in of lekker met het hele gezin naar Zeeland. En dan lekker op het terras wat eten en drinken.

Eventueel extra informatie die je kwijt wilt?

Een vereniging kan niet zonder vrijwilligers. Ik roep dan ook iedereen op om zich ergens voor aan te melden. Vrijwilliger bij De Warande is gewoon superleuk.

Aan wie geef je het stokje door die volgende maand aan het woord komt en waarom?

Ik geef graag het stokje door aan Isolde Aerts die er samen met alle andere vrijwilligers bij de infotafel voor zorgt dat de wedstrijden soepel verlopen en andere clubs zich meer dan welkom voelen.