Noodverordening Oosterheide en trainingen
26-1-2021  |

Beste ouders, trainers en hockeyers van de Warande,

Zoals bekend heeft het invoeren van de avondklok van 21:00 uur in de avond tot 04:30 in de morgen consequenties voor het sporten buiten. Maar gelukkig mag er onder voorwaarden nog gesport worden. Helaas blijkt dat niet iedereen zich aan de avondklok houdt en dat er hierdoor in de Gemeente Oosterhout een Noodverordening van kracht is in de gebieden Slotjes en Oosterheide.

Dit houdt onder andere in dat niemand zich zonder redelijk doel mag ophouden in dit gebied tussen 19:00 uur en 07:00 uur.

Zie voor volledigheid volgende link:

Gedurende de dag hebben wij overleg met de gemeente Oosterhout gehad hoe de verenigingen nu moeten handelen. De gemeente geeft aan dat:

"Sporters mogen dus wel naar de sportclub/sportplaats komen mits ze direct er naartoe gaan en na het sporten direct weer naar huis gaan (voor 21:00 uur thuis zijn)”.

Aansluitend is er afstemming geweest tussen de verenigingen in het Warandegebied. Gezamenlijk zijn wij overeengekomen dat we de richtlijnen van de Gemeente volgen. We hebben besloten dat we de ruimte bieden om de trainingen door te laten gaan. Wij hebben er alle begrip voor als u er als ouders voor kiest om uw kind niet deel te laten nemen aan de trainingen. Wij vragen, met nadruk, ook voor begrip als een trainer op persoonlijke noot de training niet door laat gaan onder deze omstandigheden.

Wij geven het advies om de kinderen per auto naar het sportcomplex te brengen.

Tevens loopt het overleg met de Gemeente en de andere besturen voortdurend door en kan, indien nodig, dit besluit worden gewijzigd. Houd de Warande App in de gaten.

Doe voorzichtig en blijf gezond.

Het bestuur van MHC de Warande