Ophalen zaalbandjes zaterdag 24 november 2018
20-11-2018  |
Het zaalseizoen staat weer voor de deur en hiervoor dienen de klompen van de de keepersuitrusting teworden voorzien van zaalbandjes.
Zaterdag 24 november zullen de zaalbandjes klaarliggen op de club.

Voor keepers die High Rebound klompen hebben heb je per klomp twee bandjes nodig aan de voorkant. Voor keepers die Ogo, Yahoo of Cloud klompen hebben dienen ook de achterriempjes te worden vervangen voor zaalriempjes. De 8-tallen teams hebben dit jaar mazzel aangezien de klompen voorzien zijn van klitteband en hiervoor dus geen speciale zaalbandjes nodig zijn. In principe zijn er voldoende zaalbandjes beschikbaar voor alle keepers die de zaal in gaan, echter wel het verzoek om een enkele set mee te nemen en niet een persoonlijke voorraad aan te leggen.

Daarnaast beschikt de Warande over zaalhoezen voor de legguards (let op, deze zijn niet verplicht in de zaal!) echter hebben we afgelopen seizoen vrijwel geen zaalhoezen retour gekregen van de keepers waardoor wij er vanuit gaan dat de meeste vaste keepers deze hoezen nog thuis hebben liggen en wederom kunnen gebruiken. We hebben hierdoor dit jaar een zeer beperkte voorraad zaalhoezen beschikbaar, dus wie het eerst komt heeft mazzel.
Als jullie de bandjes gaan verwisselen is dat meteen een mooie gelegenheid om jullie hele uitrusting eens goed na te kijken op slijtage en gebreken.  Mocht je iets zien dat kapot is of kapot begint te gaan dan graag een via de mail een bericht aan ons sturen ([email protected]) vaak kunnen wij zaken nog prima repareren als we er tijdig bij zijn.
Het moment dat je de zaal in gaat is ook een mooi moment om je keepersuitrusting een schoonmaakbeurt te geven, jullie keepersspullen kunnen allemaal in bad of onder de douche met een scheutje wasmiddel. Hiermee verwijder je al het vuil en zand en wellicht nog belangrijker hierdoor ruiken je keepersspullen weer een keertje fris. Dus maak een lekker sopje en gooi daar je legguards, klompen, broek, body, handschoenen en helm in voor een paar uurtjes.

Nog een kleine tip: bekijk het volgende filmpje even voor handige tips om eenvoudig je bandjes te verwisselen zonder je klompen te beschadigen: https://www.youtube.com/watch?v=Ja6IvvFVg1I

Heel veel keepplezier in de zaal!

Materialencommissie MHC de Warande
Quintijn, Leo, Jasper